tiistai 23. tammikuuta 2018

Luonnetestien mukaan olen...

Monenmoisia tehtäviä olemme tässä menneellä viikolla tehneet ja tässä niistä yksi. Tehtävänä oli lähteä tutkimaan minkälaisia olemme luonnetestien perusteella.

Mietin kyllä onko nämä välttämättä nyt aivan suoraan päteviä antamaan analyysiä omasta luonteestani, mutta analyysejä tekiessäni huomaan niissä olevan hitunen totuuttakin mukana (valitettavasti).

Pidän itseäni mieheni sanoin yltiösosiaalisena, olen iloinen, aikaansaava sekä pieni perfektionismikin ottaa aika- ajoin ylivaltaa. Mitä tulee työn tekemiseen ja sen toteuttamiseen, rakastan haasteita, koska muuten kyllästyn nopeasti. Olen myös aika stressialtis ja mitä enemmän haluan onnistua jonkin asian toteuttamisessa niin sitä isompi stressitaso. Olen myös epävarma ja joissakin asioissa mietin liikaa sitä onko jokin asia ok toisen mielestä. Vaikkakin vapaa-aikana olen armoton myöhästelijä ja kuljen "pääpilvissä", en kuitenkaan haaveile turhaan vaan kaikki haaveet ovat toteutettavissa kunhan vain tarpeeksi tekee työtä sen eteen!

Samaa tulosta antoi myös 16personalities testi, jonka mukaan olen PÄÄLLIKKÖ. Tässä kohtaa on pakko kröhäistä, sillä kyllä olen oman elämäni päällikkö ja joskus minusta tuntuu, että olen myös oman pesueeni päällikkö. Kyseisen testin mukaan päälliköllä on viehätysvoimaa ja itseluottamusta. No tuota, riippuu tilanteesta, mutta en nyt ihan lähtisi näitä allekirjoittamaan, kuin en myöskään omalla laillaan tunnekylmyyttäkään. Toisaalta päällikön onni piilee saavuttamisen ilossa ja huomaan, että saavutetut tavoitteet tuovat todellakin hyvää mieltä ja tärkeyden tunnetta. Päällikkö on armottoman järkiperäinen, motivoitunut , määrätietoinen ja terävä ja sillä pääsee asetettuun päämäärään ja joskus pääsee sinne myös ihan puhtaasti tahdonvoimalla, jopa tilanteissa joissa toiset jo luovuttavat ja jatkavat muiden asioiden parissa.

Tunnettuja päällikköjä on mm.

Gordon Ramsay

River Tam

(kuvat napattu ihan tuolta Googlen kuvahausta ;) )

Toinen testi, jonka tein oli psykoterapiakeskuksen oma persoonallisuustesti. Tällä testillä pääsee kehittämään itsetuntemusta. Niin no myönnettäköön kyllä näistäkin joku järkihitunen löytyi ;)

Testin pohjalta olen ulospäinsuuntautunut ja viihdyn ihmisten ympäröimänä,verbaalinen,puhelias,tarmokaskin, uskallan tehdä aloitteen ja ryhtyä toimeen sekä vuorovaikutustilanteissa osaan pitää puoleni. 
Olen myös sovinnallinen eli lämmin ja sydämellinen sekä ymmärtäväinen muita kohtaan, innokas yhteistyöhön ja luotan ihmisiin sekä autan muita silloin kun siihen on mahdollisuus. Sovinnallisuus tekee minusta myös todennäköisesti mukavan ja miellyttävän sekä ystäville että tuntemattomille. Ainakin yritän olla näin kuten edellä, mutta toki kaikkia ei voi koskaan miellyttää. 
Kolmantena pisteissä tuli älyllisyys ja mielikuvitus eli todennäköisesti olen kekseliäs ja innovatiivinen ( tätä toki toivoisin ,sillä muuten valmistun ihan väärälle alalle ). Olen testin mukaan myös avoin uusille ajatuksille (riippuu ajatuksesta,sillä kaikki ei ole toteuttamiskelposia), pidän syvällisistä keskusteluista (kyllä pidän niistä , kysykää vaikka mieheltäni ;) ). Testin mukaan haluan myös ymmärtää itseäni ja ympäröivää maailmaani ( kyllä, joskus tämän tästäkin tulee pohdittua omaa itseäni ja pohdittua sitä mikä on tarkoitukseni tässä maailmassa, lopputulos?...) ja muut näkevät minut intellektuaalisena, älykkäänä ja ehkä myös kompleksina ja omaperäisenä persoonana.

Intellektuaali, not... Kompleksina,what? Omaperäinen persoona, ehkä:)!

Vähemmän pisteitä sain emotionaalisella ulottuvuudella eli olen herkkä,tunteellinen ja alttiimpi kokemaan liikkuvia tunteita. Saatan olla tempperamettinen ja loukkaantua helposti. Joissain tilanteissa pelokas, epävarma,jännittynyt tai kateellinen. Kateellinen en ole, sillä jokainen on oman onnensa seppä, mutta kaikkia muita tunteita olen kokenut ja joskus sitä huomaa olevansa liiankin herkkä ja tunteellinen, mutta en näe siinä mitään pahaa. Sillä ilman tunteita ja herkkyyttä on paljon asioita joita en voisi toteuttaa ilman näitä piirteitä ;) Ja toisaalta minkälainen henkilö on päällikkö, jolla ei ole tunteita ja tietynlaista herkkyytä? Auts!


Testit tein täällä:

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kuntovitonen tapahtumakuvaus

Opiskelukevät päättyi Kuntovitonen- tapahtuman tapahtumakuvaukseen. Jonkin verran tuohon asti kuvanneena haasteeksi osottautui sää, joka o...