tiistai 30. tammikuuta 2018

Graafinen suunnittelu

Tehtävänäni oli suunnitella markkinointimateriaali Juhlaverkolle tuleviin Logomon häämessuille. Suuntaa antavaksi muodostui ehdot:
- Materiaalia voidaan jatkossa käyttää myös messujen jälkeen ja vapaat kädet toteutukseen.
Näyttöä varten materiaalin tulisi sisältää:
-Käyntikortit, mainosesite,Facebook-/Instagram-mainos sekä nettisivujen päivitys

Mietin, mikä kuvastaa Juhlaverkkoa yrityksenä ja mikä tai mitkä asiat yleisellä tasolla tulee mieleen ensimmäisenä sanasta juhla. Itselläni tulee ensimmäisenä mieleen ruusut ja kuohuva. Elementteinä suht neutraalit, sillä yritys itsessään on niin monenkätevä, ettei ainakaan mainosmateriaali saisi olla se rajaava tekijä asiakaskunnassa.
Sopivaa kuvaa etsiessä, mietin, miksi en kuvaisi visiota itse. Eli ei kun tuumasta toimeen ja rekvisiitta kainalossa studiolle. Siitä syntyi useita kuvia ja tässä niistä yksi. 
Kuva valikoitui aika pitkälti yrityksen logon kanssa yhteneväisistä värisävyistä ja kuva itsessään ei ollut myöskään liian naisellinen sillä tuottaahan yritys myös juhlia miehille.


Ensimmäisenä tein erilaisia käyntikorttivariaatioita halutuilla yhteystiedoilla. Etuosa ja takaosa on osaan korttiin vaihdettavissa jos niin haluttiin. Lopulta sieltä kuitenkin yrityksen mieleiseksi 
nousi kortti, jonka etuosassa on kaikki tarpeellinen info ja takaosassa on muut tiedot. Muu tieto on somekanavat mistä yrityksen löytää.


Mainosesitteitä suunnitellessani mietin,mitä esitteeseen tulee palvelun tarjonnan ollessa hyvin laaja. Halusin pitää esitteen kuitenkin suht kompaktissa koossa. Ajatuksena “ esite on vain mainos ja novellit kuuluvat aivan muualle”. Esite on kokonsa puolesta myös helppo jakaa messuilla eivätkä vie turhaan tilaa yhteistyökumppaneiden putiikin tiskillä. Niinpä päädyin postikorttikokoon A6-kokoon. Näistä asiakkaan mieleinen oli tuo kolmantena oleva. 



Facemainoskuva tulee aluksi mainostettavana julkaisuna. Julkaisua klikatessa asiakas päätyy tarkastelemaan yrityksen facesivuja, sillä niissä tällä hetkellä on ehkä parhain yrityksen palvelunkerronta. 
Kunhan yrityksen verkkosivut ovat saaneet päivityksen niin on helpompaa siirtyä mainontaan, joka ohjaa asiakkaat yrityksen kotisivujen puolelle.

Yrityksen nettisivujen päivitys... Suunnitelma on ja homma jatkuu...

Tämä toteutus on osa visualistiopintojen näyttötöistä. Aikataulu oli todella tiukka toteutukseen, joten nettisivut pääsivät mukaan suunnitelmamuodossa. Jahka saan sen projektin valmiiksi, LUPAAN hehkuttaa asiasta :)

Kaikkea ei voi yksinkertaisesti puristaa viikkoon tai kahteen sillä
yritysilmeen luominen ei yhden artistin(minun) mielen mukaan tehty teos vaan siihen tarvitaan myös se orkesteri (yritys). Vaikkakin annetaan vapaat kädet, ei se sitä käytännössä kuitenkaan ole. Yritysilmeen luontia voisi verrata ehkä hieman mustalla huumorilla kohdun vuokraukseen, jossa synnytät jotain suurta, mutta se ei ole kuitenkaan sinun oma vaan jonkun toisen silmäterä! 



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kuntovitonen tapahtumakuvaus

Opiskelukevät päättyi Kuntovitonen- tapahtuman tapahtumakuvaukseen. Jonkin verran tuohon asti kuvanneena haasteeksi osottautui sää, joka o...